REKLAMAČNÍ ŘÁD
při vyřizování vad dodaného paliva
1. Jakost dodávek je určena parametry jednotlivých druhů hnědého uhlí podle ČSN 441440 a
katalogy pevných paliv.
2. Jakostní reklamace zasílá kupující písemně na adresu prodávajícího.
3. Prodávající neodpovídá za vady jakosti uhlí, které byly způsobeny po splnění dodávky nebo byly
způsobeny neodvratitelnými událostmi .
4. Záruční doba pro zjevné vady jakosti je 10 dnů od data expedice dle prodejky. Zjevnými vadami
se rozumí vyšší obsah podsítného v dodávce paliva. Podmínkou je, aby kupující reklamoval
celou dodávku paliva z důvodu objektivního zjištění dané skutečnosti
Je nepřípustné,aby kupující reklamoval vyšší obsah podsítného v době, kdy má již téměř veškeré
palivo spálené.
5. Po převzetí dodávky bezodkladně oznámí kupující prodávajícímu zjištěné vady jakosti s
uvedením návrhu na jejich vypořádání. Dohodnutý způsob vypořádání nemůže měnit bez
souhlasu prodávajícího.
6. Nedojde-li po oznámení vady jakosti k jiné dohodě, je kupující povinen reklamovanou dodávku
odděleně uskladnit a označit.
7. Prodávající je povinen neprodleně sdělit kupujícímu, zda se dostaví k vyřízení reklamace do
dvou pracovních dnů od jejího písemného nahlášení.
8. Kupující, kterému vznikl nárok na slevu z prodejní ceny, není oprávněn požadovat jinou náhradu
škody způsobenou jakostí paliva, na kterou se sleva vztahuje.
9. Neumožní – li kupující prodávajícímu prověřit jakost reklamovaného paliva, nenese prodávající
odpovědnost za reklamované vady
10. Při reklamační činnosti v místě kupujícího je povinen kupující vytvořit prodávajícímu vhodné
podmínky k ověření jakostní reklamace.
O průběhu reklamace se zapíše zápis, kde se uvede i způsob náhrady oprávněné reklamace.
V průběhu oprávněné reklamace dodavatel určí výši slevy pro zákazníka. V případě
neoprávněnosti reklamace dle výsledku laboratorního rozboru a event. mechanického
přetřídění paliva, hradí veškeré náklady spojené s tímto úkonem kupující.
11. Kupující může disponovat s reklamovanou dodávkou pouze po dohodě s prodávajícím.
12. Při oprávněném odmítnutí dodávky na základě zjištěných vad jakosti je prodávající povinen
kupujícímu dát neprodleně dispozice, jak má s vadným palivem naložit.
13. Náklady na rozhodčí analýzu nese prodávající jen tehdy, byla – li vada jakosti prokázána.
14. Prodávající nejpozději do 30 dní od obdržení reklamace sdělí kupujícímu, jakým způsobem
byla reklamace vyřízena.
15. Váhové reklamace uplatňuje kupující u dodavatele / prodávajícího/ ihned při dodání paliva.
Náklady na převážení hmotnosti a dopravu platí prodejce jen tehdy, je-li reklamace oprávněná,
kontrolu hmotnosti lze provést pouze na naší cejchované váze, ověřené metrologickým
institutem.
Převážení hmotnosti – 100,00 Kč
Doprava – 30,00 Kč/1km
16. Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené prašností při skládání paliva dopravcem.
Dále nenese odpovědnost za škody způsobené zvýšenou prašností a odletujícím palivem při skládání dopravním pásem.